keskiviikko 24. marraskuuta 2010

Tuubihuivi

Hei!

Tänään mulla on teille esitellä tekemäni tuubikaulahuivi. Tämä on tehty Novitan Flipflop-langasta 15mm paksulla virkkuukoukulla. Lankaa meni kaksi kerää. Huivi valmistui tosi nopeasti ja oli tosi yksinkertainen tehdä.


Tässä huivi kaksinkerroin: 




Olen hirveän malttamaton mitä tulee käsitöiden tai muiden näpräilyjeni valmistumiseen. Kun aloitan tekemään jotain, sen pitäisi olla viikon sisällä viimeistään valmis tai muuten kyllästyn ja jätän työn lojumaan kaapin perälle. Tulette huomaamaan, etten edes viitsi aloittaa mitään kovinkaan pitkäaikaista projektia, kun tiedän että se ei tule ikinä valmiiksi! :D


Tällainen pieni nopea väkertäminen ja näpräily on mun juttu! :)


11 kommenttia:

  1. Tämä tuubi on tehty ensin ihan vaan virkkaamalla sopivankokoinen ympyrä ketjusilmukoilla ja sen jälkeen jatkettu kiinteillä silmukoilla. Tässä hyvä esimerkki kuinka virkataan kiinteitä silmukoita: http://www.kallamedia.com/virkkaus/kiinteasilmukka.html

    Ja koska tuo on tehty niin ohuella langalla verrattuna virkkuukoukun paksuuteen, sen takia tuosta tuli niin harvaa jälkeä.. :)

    Kysykää vain jos ei vieläkään oikein auennut tuo tekniikka niin voisin tehdä siitä vaikka ohjeen?

    VastaaPoista
  2. sitä vielä kysyisin että kuinka monta silmukkaa teit?:)

    VastaaPoista
  3. 70 silmukkaa on tässä ja 100 silmukkaa tuossa kudotussa roosanvärisessä tuubihuivissa. :)

    VastaaPoista
  4. Tarkempi ohje olisi kiva! :) Vähemmän virkanneena en hahmota miten tuo (tosi hieno) huivi on tehty. Niin, ja paljon tuohon meni lankaa?

    VastaaPoista
  5. Moi Mirva! Käyppäs kurkkaamassa täällä: http://santunmaja.blogspot.com/2011/09/tuubihuivin-ohje.html

    Tuota samaa ohjetta olen käyttänyt tässäkin huivissa. :)

    Kysy vaan jos jotain jää vielä epäselväksi! :)

    VastaaPoista
  6. Nyt on kyllä vielä pakko kysästä, miten löysiä silmukoita oot oikeen tehny ku mun 80s ei kyl näytä siltä et menis kahta kertaa kaulan ympäri sitten millään...? :o

    VastaaPoista
  7. Jaahas, sepäs mielenkiintoista. :D Tosiaan virkkuukoukkuna olen käyttänyt 15mm koukkua ja lankana siihen suhteen ohutta flipfloppia. Käsiäalani ei ole löysää eikä kireää, vaan sellaista sopivaa.. ;) Onko sulla käytössä myös samankokoinen koukku ja samanpaksuinen lanka?

    VastaaPoista
  8. Joo, no sitä tässä itekki eilen pähkäilin. 15mm koukku ja flip flop ovat käytössä.. :o Mun käsiala on aika löysä vielä.. No, ehkäpä mä sovellan!

    VastaaPoista
  9. Mulla on kans flipflop ja 15mm koukku ja jo sata silmukkaa eikä vieläkään mee kyllä kahdesti kaulan ympäri, hmm :D

    VastaaPoista
  10. Ei auta muu kuin soveltaa ohjetta omalle käsialalle sopivaksi!

    VastaaPoista

Piristät päivääni kommentillasi! Kiitos jo etukäteen! :)