Vanhat aarteet -joulukalenteri: Luukku 9

Raitapurkit

Nämä poloiset olen poiminut mukaani kirpputorilta. Vaikkakin nämä raitapurkit ovat hyvin samannäköisiä, ovat ne silti erilaisia. Sininen raitapurkki on aikoinaan sisältänyt Marianne-karkkeja. Punaraitainen purkki on taas Aarikan tuotantoa, "Riemuraita" nimeltään. Harmikseni tästä omasta purkista oli kansi jo kadoksissa ostohetkellä.






Erottava tekijä näillä purkeilla on raitojen leveys. Tästä viimeisestä kuvasta huomaa, että Aarikan Riemuraidassa on leveämpi raita kuin Marianne-purkissa. 

Marianne-purkkeja olen nähnyt myös punaisena. Aarikan raitapurkkeja olen nähnyt monissa eri väreissä; keltaisia, ruskeita, vihreitä.. Aarikka on tehnyt näitä myös eri kokoisina ja jopa pikkuisia suola- ja pippurisirottimiakin Riemuraita-kuosilla.

Varsinkin Riemuraidat ovat haluttua tavaraa ja yhden purkin hinta on 10-20 € riippuen väristä ja kunnosta. Oman ressukkapurkkini kotiutin 2€:lla. Käy mulle. :)

<3: Santtu

6 kommenttia

  1. Mä muutan teille! Ihania juttuja ympäri taloa! Jään innolla odottamaan seuraavia kalenterin luukkuja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Selvä! ;) Mä petaan sulle Tankku vieraspedin! ;)

      Poista
  2. Samaa mieltä Takun kanssa, kaikkea ihanaa sä esittelet <3

    VastaaPoista
  3. Ai sae on riemuraita toi aarikan purkki. Itse löysin meidän pihalla olevasta vanhasta navetassa tuollaisen pienemmän aarikan purkin joka oli kelta/valko raitainen. Mulle purkit myös rakkaista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varsinkin nuo löydöt on parhaita, jotka löytyy yllättävistä paikoista! Sellanen keltaraidallinen purkki on kyllä syötävän suloinen. :)

      Poista

Piristät päivääni kommentillasi! Kiitos jo etukäteen! :)