HEI, MINÄ OLEN SANTTU

Ensinnäkin täytyy kiittää kaikkia rohkaisevista kommenteista, joita sain edelliseen postaukseen liittyen! Sain niistä valtavasti uutta virtaa ja innostusta tähän hommaan! :)

Nyt kun uusi lehti on kääntynyt tässä blogissa, ajattelin, että tarpeeseen esitellä itseni muutenkin kuin vain askartelija-Santun näkökulmasta. Oikea nimeni on Sanna-Kaisa ja olen 27-vuotias. Santtu on parhaan ystäväni minulle lapsena antama lempinimi, joka päätyi aikanaan myös tämän blogimaailman alter-egokseni. ;)

Asun Pohjanmaalla pienellä paikkakunnalla, keskellä peltomaisemaa. Olen maalaistyttö henkeen ja vereen, ja nautin siitä, että iltaisin voi mennä ulos ihailemaan tähtiä omilta portailta, kun on täysin pilkkopimeää. Tai että voi lähteä lenkille metsätietä pitkin ilman, että ketään tulee vastaan. 

 

Olen opiskellut Vaasan yliopistossa hallintotieteiden maisteriksi ja teen tutkintoani vastaavaa työtä Seinäjoella. Haaveenani olisi vielä jonain päivänä saada tehdä työkseni jotakin luovaa.

Luonteeltani olen ikuinen haaveilija, luova ajattelija, nopeasti uusista jutuista innostuva käsillätekijä. Olen vähän turhankin nopeasti innostuvaa sorttia ja huomaan hairahtuvani uusille urille jatkuvasti elämäni eri osa-alueilla. 


Urheilu on ollut minulle aina erittäin tärkeää vastapainoa kaikelle puurtamiselle. Olen huomannut, että mitä enemmän minulla on meneillään kaikenlaista elämässäni, sitä enemmän urheilen. Urheilu auttaa minua unohtamaan huolet ja stressin, ja tuo minulle niin paljon lisää energiaa. Lentopalloa olen harrastanut aktiivisesti teini-ikäisestä saakka ja tälläkin hetkellä pelaan naisten 2-sarjassa paikallisessa joukkueessa. Lentopallon rinnalle olen löytänyt aivan täysin uuden lajin, joka on melkeinpä toisesta ääripäästä: kahvakuulaurheilun. Luonteelleni ominaisesti olen siinäkin käynyt muutamaan otteeseen jo kisailemassa matalan kynnyksen kisoissa. Nyt keväällä, kun lentopallokausi on ohi, siirryn kokonaisvaltaisemmin kahvakuulaurheilun pariin. Tykkään myös treenailla kotona ja lenkkeillä.

 

Ruoka on tärkeässä osassa elämääni ja aina mielessä. ;) Olen ruoan ja etenkin sen takana seisovien ajatusten takana melko tarkka. Pyrin suosimaan aina ruokaostoksissani suomalaista ja lähellä tuotettua, jos se vain suinkin on mahdollista. Oletteko kuulleet jo REKO:sta? Olen aktiivisena toimijana mukana täällä meidän paikkakunnan REKO-lähiruokaringissä, sillä sen perimmäinen ajatus on mielestä loistava: lähiruoan tuottajat tuovat Facebookin kautta tilatut tuotteet suoraan ostajille kerran viikossa/ kerran kahdessa viikossa tiettyyn paikkaan tiettynä aikana. Toiminta on avointa ja läpinäkyvää. Saan takuulla tuoretta ja maukasta ruokaa ja siitä maksamani raha menee suoraan tuottajan pussiin ilman välikäsiä. REKOja löytyy ympäri Suomea, joten kurkkaapa Facebookin ryhmään REKO Lähiruokarengas, josko paikkakunnaltasikin löytyis REKO-rinki. Maatilan tyttönä pidän erittäin tärkeänä sitä, että suosimme kotimaista tuotantoa ja siten tuemme kotimaista maataloutta. Kylläpäs meni paatokseksi, joten on syytä siirtyä kevyempiin aiheisiin.. ;)

 
Vasta viime vuosina olen innostunut matkailusta. En ymmärrä, miten minua ei nuorempana kiinnostanut juurikaan ulkomaan matkailu, mutta nyt viettäisin vaikka kaiken aikani tutkien maapallon eri kolkkia. Mielenkiintoni on herännyt myös lähi- ja kotimaan matkailun suhteen aivan eri tavalla, sillä onhan meillä täällä Suomessakin aivan huikeita paikkoja nähtäväksi. 



En ollut käsitöiden ystävä vielä koulussa, enkä oikeastaan ollut oikein hyväkään käsitöissä tai kuviksessa. Minulla ei ollut minkäänlaista kiinnostusta ajatella luovasti. Parikymppisenä ajauduin blogien maailmaan ja sieltä löytyi aivan huikea käsitöiden ja askartelujen maailma. Siihen asti olin kuvitellut käsitöiden olevan erikokoisia, harmaita ja nuhruisia villasukkia ja askartelujen teennäisiä piirrustuksia hedelmäkulhoista. Blogistaniaan eksyminen herätti minussa uinuneen luovan käsillätekijän aivan eri tavalla eloon. Mitä mahtaisin tällä hetkellä tehdä, jos en olisi blogimaailmaa löytänyt?



Hauska tutustua! Kuka sinä olet siellä ruudun toisella puolella?

12 kommenttia

  1. Olipas hauska lukea tätä postausta :) Olen täällä blogissasi pyörinyt, kummentointi vain on jäänyt vähäiseksi. Kiva saada tietää hieman tarkemmin kuka siellä ruudun takana kirjoittelee.
    Minullekin on avautunut aivan uusi maailma sen jälkeen, kun uskaltauduin aloittamaan blogin. Käsitöihin se painottuu, mutta kyllähän siellä tulee höpistyä välillä muustakin. Paljon inspiraatiota ja uusia tuttuja sitä kautta löytynytkin elämään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että tykkäsit ja mukava kun jätit kommentin. :) Uskomatonta, miten paljon tästä blogin pitämisesta saakaan itselle. PS. Olipas upeita käsitöitä blogissasi kun kävin vastavierailulla!

      Poista
  2. Ihana Santtu <3 tunnistan hyvin sinut tuosta!

    VastaaPoista
  3. Lisää yhdistäviä tekijöitä. Lentis!! En itse enää pelaa, mutta olen mukana valmentamassa lentisuraa aloittavia junnuja. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah, sekin vielä! Miten sattuikin! :) Ihailen niitä, joilla on sitkeyttä valmentaa niitä pienimpiä. Se, jos mikä vaatii pitkää pinnaa! ;)

      Poista
  4. Ihana kirjoitus. Hauska tutustua. Hih.

    VastaaPoista
  5. Olipas kiva kirjoitus ja löyty todella monta samaistumisen aihetta. Itsekkin tykkään askarrella tosi paljon ja kutominen on myös kovasti mieleen. Kahvakuulaurheilu on myös yksi samojen kiinnostusten aihe. Oon ite myös kisaillu kahvakuulakisoissa. Aikasemmin vain käyny pyörähtämässä sivuilla, mutta taidanpas alkaa lukemaan ihan urakalla blogiasi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos lasienkuli! :) Ai sinäkin olet innostunut kahvakuulaurheilusta. Pitää pitää silmät auki, jos satuttaisiin samoihin kisoihin joku kerta! :)

      Poista
    2. Valitettavasti tällä hetkellä itellä jää kisaaminen välistä, kun oon raskaana. :D Ens vuonna seuraavan kerran kisalavoille. Mutta kisoja käyn kyllä seurailemassa välillä. Ootko missä seurassa? Ite oon SKK:ssa ja Kokkolassa asustelen. Meillä on varmaan perinteiset venetsialaisnostot tulossa elokuun lopulla, jos sinne satut eksymään. :) Missä käyt yleensä kisailemassa?

      Poista
    3. Vastailen vielä täälläkin, eli oon Lift Me Up:issa. Kaksissa salikisoissa oon vasta ehtinyt käymään, joista toinen oli Kokkolassa ja toinen Vaasassa. :) Venetsialaisnostot merkitty kalenteriin.. ;)

      Poista

Piristät päivääni kommentillasi! Kiitos jo etukäteen! :)